Gabinet Psychoterapii dr Magdalena Prentka ul. Łowiskowa 7, 85-436 Bydgoszcz
Regulamin rezerwacji usług
Regulamin rezerwacji usług psychoterapeutycznych za
pośrednictwem strony internetowej
Niniejszy Regulamin określa: zasady korzystania ze strony
internetowej www.magdalenaprentka.pl oferującej usługi psychoterapeutyczne,
warunki rezerwacji, płatności oraz zasady przetwarzania danych osobowych.
Korzystając ze strony internetowej i dokonując rezerwacji, Pacjent akceptuje
poniższe postanowienia.
1. Definicje
1.1. Usługodawca– Gabinet Psychoterapii dr MAGDALENA
PRENTKA ul. Łowiskowa 7, 85-436 Bydgoszcz NIP 5541608709 REGON 540505348,
będąca właścicielem strony internetowej i świadcząca usługi
psychoterapeutyczne.
1.2. Pacjent– osoba fizyczna korzystająca ze strony
internetowej, dokonująca rezerwacji sesji psychoterapeutycznej online lub
stacjonarnie.
1.3. Strona internetowa – serwis internetowy
dostępny pod adresem www.magdalenaprentka.pl, za pośrednictwem którego
Pacjenci mogą dokonywać rezerwacji sesji psychoterapeutycznych oraz opłacać
usługi.
1.4. Usługi – sesje psychoterapeutyczne świadczone
przez Usługodawcę w formie online (za pośrednictwem komunikatora internetowego)
lub stacjonarnie (w gabinecie pod adresem ul. Łowiskowa 7, 85-436 Bydgoszcz).
1.5. Rezerwacja – czynność dokonana przez Pacjenta
za pośrednictwem strony internetowej, polegająca na wyborze terminu i formy
sesji (online lub stacjonarnie) oraz płatności zaliczki lub ewentualnie pełnej
kwoty.
2. Zakres i charakter Usług
2.1. Usługodawca świadczy usługi psychoterapeutyczne,
polegające na indywidualnych sesjach terapeutycznych.
2.2. Sesje mogą odbywać się w formie online (przy użyciu
komunikatorów wskazanych przez Usługodawcę) lub stacjonarnie w gabinecie.
2.3. Czas trwania, częstotliwość oraz metody pracy
psychoterapeutycznej są każdorazowo ustalane między Usługodawcą a Pacjentem.
3. Warunki rezerwacji i płatności
3.1. W celu dokonania rezerwacji Pacjent wybiera termin
sesji spośród dostępnych na stronie internetowej i podaje wymagane dane
osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
3.2. Pacjent jest zobowiązany do podania prawdziwych,
aktualnych i kompletnych danych.
3.3. W przypadku dokonania rezerwacji sesji w formie online, Pacjent zobowiązany jest do zapłaty całej kwoty usługi w terminie nie krótszym niż 24 godziny przed planowaną terapią. Opłatę należy uiścić blikiem na tel. 501048857 lub przelewem na konto 671140200400003002854558
4. Zmiana terminu i anulowanie rezerwacji
4.1. Pacjent ma prawo do zmiany terminu lub anulowania
rezerwacji.
4.2. W przypadku anulowania rezerwacji najpóźniej na 1 dzień
(24 godziny) przed planowaną sesją, Pacjentowi przysługuje pełny zwrot
wpłaconych środków (w tym zaliczki).
4.3. W przypadku anulowania w terminie krótszym niż 24
godziny przed planowaną sesją, Klient zobowiązany jest do zapłaty całej kwoty usługi.
4.4. Wszelkie prośby o anulowanie lub zmianę terminu należy
zgłaszać mailowo na adres: kontakt@magdalenaprentka.pl lub za pomocą swojego
konta w systemie rezerwacyjnym strony.
4.5. Zwrot środków (o ile jest należny) nastąpi w terminie
do 14 dni od dnia anulowania rezerwacji, tą samą metodą płatności, jaką
posłużono się przy opłaceniu usługi.
5. Warunki świadczenia sesji online
5.1. Pacjent jest zobowiązany do zapewnienia odpowiednich
warunków technicznych: stabilnego łącza internetowego, sprawnego urządzenia
(komputer, tablet lub telefon) oraz dostępu do komunikatora wskazanego przez
Usługodawcę.
5.2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy
techniczne niezależne od niego (np. awarie dostawcy Internetu po stronie
Pacjenta).
5.3. W przypadku wystąpienia poważnych trudności
technicznych uniemożliwiających przeprowadzenie sesji, strony ustalą nowy
termin, bez dodatkowych kosztów dla Pacjenta.
6. Odpowiedzialność Usługodawcy
6.1. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług z
należytą starannością, zgodnie z zasadami etyki i standardami praktyki
psychoterapeutycznej.
6.2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki
zdrowotne czy decyzje życiowe podejmowane przez Pacjenta na podstawie
konsultacji terapeutycznych.
6.3. Usługodawca nie gwarantuje osiągnięcia określonego
rezultatu terapeutycznego. Psychoterapia jest procesem złożonym, a jej efekty
zależą od wielu czynników, w tym aktywnego zaangażowania Pacjenta.
7. Dane osobowe i ochrona prywatności
7.1. Administratorem danych osobowych Pacjenta jest
Usługodawca.
7.2. Dane osobowe Pacjenta przetwarzane są w celu realizacji
zamówionych usług (rezerwacja
i przeprowadzenie sesji), obsługi płatności, kontaktu z
Pacjentem oraz spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
7.3. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i niezbędne
do realizacji usługi.
7.4. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) oraz innymi
obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
7.5. Pacjent ma prawo dostępu do swoich danych, ich
sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia oraz
wniesienia sprzeciwu.
7.6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych oraz polityki prywatności dostępne są w Polityce Prywatności
umieszczonej na stronie internetowej.
8. Prawo odstąpienia od umowy (14 dni) w odniesieniu do
usług psychoterapeutycznych
8.1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, Konsumentowi (osobie fizycznej dokonującej czynności niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) przysługuje co do
zasady prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14
dni bez podawania przyczyny.
8.2. Wyłączenie prawa odstąpienia:
Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo
odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w przypadku umowy o świadczenie
usług, jeżeli usługa została w pełni wykonana za wyraźną zgodą Konsumenta i z
chwilą spełnienia świadczenia Konsument został poinformowany, że utraci prawo
odstąpienia.
W odniesieniu do sesji psychoterapeutycznych, świadczenie
uznaje się za wykonane w pełni z chwilą przeprowadzenia sesji (np. pojedynczej
wizyty). Oznacza to, że jeśli sesja już się odbyła (została „w pełni wykonana”),
Konsument nie może odstąpić od umowy w 14-dniowym terminie.
8.3. Jeżeli Konsument wyraźnie zażądał rozpoczęcia
świadczenia usługi przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia (np.
poprzez wybranie terminu sesji na najbliższe dni) i usługa została w pełni wykonana
(sesja odbyła się), Konsument traci prawo do odstąpienia od umowy.
8.4. Jeżeli świadczenie usługi (np. cykl kilku sesji) nie
zostało jeszcze w pełni wykonane (np. nie wszystkie opłacone sesje się odbyły),
a Konsument składa oświadczenie o odstąpieniu od umowy, Konsument jest zobowiązany
do zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia (na zasadach
opisanych w art. 15 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta).
8.5. W celu skorzystania z prawa odstąpienia (w sytuacjach,
w których ono przysługuje) Konsument powinien poinformować Usługodawcę o swojej
decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. wiadomość e-mail lub pismo
wysłane pocztą) na adres: kontakt@magdalena-prentka.pl
Konsument może skorzystać z poniższego wzoru oświadczenia,
jednak nie jest to obowiązkowe:
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy:
Ja/My() [imię i nazwisko konsumenta(ów)] niniejszym
informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży/usługi zawartej dnia [data zawarcia umowy].
Imię i nazwisko konsumenta(ów):
Adres konsumenta(ów):
Data:
Podpis (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
8.6. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności w terminie do
14dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu, stosując
tę samą metodę płatności, którą posłużył się Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
9. Procedura reklamacyjna
9.1. Użytkownik ma prawo do zgłoszenia reklamacji związanej
z funkcjonowaniem strony internetowej, procesem rezerwacji lub
świadczoną usługą psychoterapeutyczną.
9.2. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (listownie)
lub elektronicznej (wiadomość e-mail) na adres:
Adres korespondencyjny: Gabinet Psychoterapii dr
MAGDALENA PRENTKA ul. Łowiskowa 7, 85-436 Bydgoszcz
Adres e-mail: [adres e-mail]:
kontakt@magdalena-prentka.pl
9.3. W zgłoszeniu reklamacyjnym Użytkownik powinien podać co
najmniej:
– dane umożliwiające jego identyfikację (imię, nazwisko,
adres e-mail lub numer telefonu), przedmiot reklamacji,
– przyczynę reklamacji (opis nieprawidłowości, okoliczności
uzasadniające reklamację),
– ewentualne żądanie związane ze zgłaszaną reklamacją.
9.4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni
od jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w takiej formie,
w jakiej reklamacja została zgłoszona (chyba że Użytkownik wskaże inny sposób
kontaktu).
9.5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają
uzupełnienia, Usługodawca może zwrócić się do Użytkownika o ich uzupełnienie,
co może wydłużyć termin rozpatrzenia reklamacji.
10. Prawa własności intelektualnej
10.1. Wszelkie materiały zamieszczone na stronie
internetowej (teksty, grafiki, logo, nazwa firmy itp.) są chronione prawem
autorskim i prawami własności intelektualnej.
10.2. Kopiowanie, powielanie, rozpowszechnianie lub
wykorzystywanie materiałów bez zgody Usługodawcy jest zabronione.
11. Postanowienia końcowe
11.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na
stronie internetowej
11.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu
w każdym czasie. Zmiany wchodzą w życie z chwilą opublikowania ich na stronie
internetowej i mają zastosowanie do rezerwacji dokonanych po dacie publikacji.
11.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem
stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego.
11.4. Ewentualne spory między Usługodawcą a Pacjentem
rozstrzygane będą przez właściwe sądy powszechne.
Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej
magdalenaprentka.pl. Dokonując rezerwacji, Pacjent potwierdza, że zapoznał się
z jego treścią i akceptuje wszystkie jego postanowienia.