Gabinet Psychoterapii dr Magdalena Prentka ul. Łowiskowa 7, 85-436 Bydgoszcz

O mojej działalności naukowej
Dzielę się swoją wiedzą psychologiczną od 30 lat. Wykłady prowadziłam na uczelniach w Polsce i za granicą: w Grecji, Bułgarii, na Ukrainie, we Włoszech. Pracowałam na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w Akademii Kujawsko-Pomorskiej w Bydgoszczy.
Wygłosiłam około 50 referatów naukowych z dziedziny psychologii klinicznej, poznawczej i rozwoju człowieka na uniwersyteckich konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych, w tym we Francji, Turcji, Kazahstanie, na Ukrainie.
Prowadziłam seminaria i warsztaty Coping with stress w School of Pedagogical & Technological Education ASPETE w Atenach, Anti-stress prevention and strategies for coping with stress w New Bulgarian University oraz Military Medical Academy of Bulgaria w Sofii, a także Strategies for coping with the traumatic events na University of Pisa.
Aktualnie jestem adiunktem w Gnieźnieńskiej Szkole Wyższej Milenium w Gnieźnie. Uczę studentów psychologii klinicznej, psychopatologii rozwoju, neuropsychologii, psychoterapii, psychologii poznawczej, rewalidacji osób z niepełnosprawnością, metod wspomagania rozwoju, technik radzenia sobie ze stresem, prowadzenia treningu interpersonalnego, treningu asertywności, autoprezentacji, treningu relaksacyjnego i rozwijania zdolności twórczych.
Artykuły mojego autorstwa
- Kult wewnętrznego dziecka, czyli od egocentryzmu dziecięcego do egocentryzmu człowieka dorosłego. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2023.
- Parentyfikacja emocjonalna a rozumowanie relatywistyczne. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2022.
- Diagnoza, terapia i edukacja – szanse i zagrożenia. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017.
- Diagnoza neuropoznawcza teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jej implikacje dla terapii. W Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Zespół kruchego X i inne zaburzenia neurorozwojowe.
- Myślenie w stadium późnej adolescencji. Od radykalnego do umiarkowanego relatywizmu? W Młodzież jako kategoria rozproszona – Od "paradoksów" dojrzewania po (samo)realizację. Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, 2016.
- Aetiology of Theory of Mind disorders for people with Autism Spectrum Disorder. Neurocognitive therapeutic intervention. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2015.
- The project of promoting the Sensory Integration Therapy among students of Psychology and Pedagogy. Kijów, Wschodnioeuropejski Instytut Psychologii, 2015;
- Relativistic thinking in the era of globalization. W Turkic civilization in the era of globalization: the relationship of the millennium. Taraz, Kazakhstan: Innovative Humanitarian University, 2014;

Książki pod moją redakcją naukową
Wspomaganie rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Terapie kognitywistyczne.
Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, 2016.
Edukacja. Przestrzenie, otwarcia i problemy.
Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, 2016

